Yamaha XS 850, 1980m.

2015-12-01 - Publikuota rubrikoje Projektai

xs850

 

Yamaha XS 850, 1980 metų dar vienas motociklas , kuris perdarytas per kelis etapus.

Priešistorė buvo tokia. Kokiais ’99-ais metais buvom iš Amerikos atsivežę tokį patį modelį. Pasirodo jau tada to nesuprasdami pagaminome cafe racer’į. Nors ir 20 metų senumo, technika, tuomet po visų rusiškų modelių, buvo kažkoks „kosmosas“. Praėjo šiek tiek laiko ir va, eilinį vakarą sėdėdamas  aukcione ir vėl pamačiau XS-ą.  Pamaniau, kad geras donoras (tie trijų cilindrų varikliai visada „trailina“ ir išgaunamas labai specifinis garsas). „Enter“ – jis mano, keletas mėnesių laukimo ir baikas jau ant Lietuvos žemelės. Užvedėm,viskas bitė, aišku dūmija, bet senukui atleistina. Spidometras rodė 18000 mylių. Gražu, gerai, bet prasidėjus moto sezonui jį priglaudė vienas is serviso kampų ;(…

Vasara ėjo į antrą pusę dulkinas XS-as buvo išsitrauktas reanimacijai (norėjosi sezoną pabaigti su juo).  Dar kartą įvertinus jo stovį nusprendėm didelės „šaknies“ netraukt ir padaryti greitą projektą. Teko kaip ir visiems „cafe“ numest vieną kitą kilogramą svorio. Galinis sparnas, „fotelis“, posūkių žibintai (po 0,5 kg. kiekvienas J ), oro filtro dėžė, centrinė pastatymo koja ir dar daug kas buvo nuimta ar nupjaustyta.

Grožio procedūros. Galinę dalį nusprendėm daryti iš stiklo audinio, baką palikom originalų (net nedažytą), priekinė pakaba  nuo Suzuki GSX750 motociklo. Jeigu atvirai, tai vienas projektas “atsikratė” to priekio, o šiam pats tas, tiko.  Stabdžiai irgi nuo ano motociklo nuimti, su visais diskais. Darbinį clindrą, dėl autentiškumo, palikome seną, gražu, bet stabdžiai ne tokie kokių norėtūsi. Aišku teko pavargti taikant originalų ratą prie naujos pakabos ir stabdžių sistemos. Galinių stabdžių cilindriukas paimtas nuo kažkokios „britvukės“. Duslintuvą nusprendėm gaminti patys ir ne šiaip sau, o su trimis skylėmis (na apie jį vėliau prisiklausiau įvairių nuomonių, bet man jis patiko). Garsas gavosi irgi geras, „trailino“.  Vairą šį kart taip pat nusprendėm pasigaminti patys  „clip on“ tipo. Keleivio pakojai tapo vairuotojo pakojais. Sėdėsena gana keista. Man ji labai priminė Antony Hopkinso iš filmo “Greičiausias Indėnas” (angl. “The World’s Fastest Indian”) sedėseną.  Spalva, spalva..? Kadangi bakas buvo juodas , o jo dažyti nekilo ranka tai ,  motociklas tapo pačios populiariausios ir „geriausios“  spalvos – juodas. Norėjosi šiokių tokių akcentų, todėl buvo nuspręsta pagyvinti projektą, sudėjom geltonas stabdžių žarneles ir geltonus žvakių laidus.

Elektra ir visa kita.  Žibintai buvo paimti iš to kas tuo metu gulėjo ant lentynų.  J Galinis žibintas perdarytas iš HD Electra Glide priekinio posūkio žibinto. Akumuliatorius „nukrito“ į apačią, tarp galinės šakės ir variklio. Visa kita elektra irgi buvo suslapstyta kas kur, dalis po baku, kita dalis po galine plastmase. Sėdynę padarėme bendrai su STL. Valstybinis Nr. vietą rado kairiajame šone. Aišku dar buvo visokiausių smulkmenų, kurias reikėjo sugaudyti. Per tą laiką motociklas rado šeimininką. Sezono uždarymui XS-as buvo paruoštas. Per tą savaitgalį pavyko prasukti apie 500 km. Pasiekti 205 km/h maksimalų greitį ir be jokių gedimų laimingai grįžti į VMH dirbtuves. O toliau sekė žiema. Ir prasidėjo antras etapas.

Tai nebuvo 100% išbaigtas darbas todėl teko prie jo vėl prisiliesti, tik šį kart iš esmės.

Pilnas išardymas, smėliavimas, dažymas. Rėmas, ratai ir daug smulkmenų buvo nusmėliuotos ir padengtos milteliniais juodais matiniais dažais.  Bakas, galinis plastikas, priekinis sparnas taip pat pakeitė spalvą. Krūva senų parūdijusių varžtų percinkuota. „Širdis“ irgi  neliko nepaliesta. Buvo pakeisti stūmoklių žiedai, pilnai perrinkta ir sutvarkyta galva , pakeistos visos tarpinės, riebokšliai. Variklis tapo juodas. Kad kvėpavimas būtų lengvesnis teko atnaujinti ir perreguliuoti karbiuratorius su naujais K&N firmos oro filtrais.

Atsirado spidometras ir nauji posūkių žibintai. Priekinė lempa šiek tiek “ūgtelėjo”. Be abejo motociklas gavo naują Dunlop firmos apavą.

Taip  originali Yamaha xs 850  iš “bjauriojo ančiuko”  tapo tikru Café Racer-iu. J

TECHNO:

VARIKLIS:

Keturtaktis, trijų cilindrų, 826 ccm (stumoklio diametras-eiga 71.5 x 68.6 mm)

Galia……………….. 79.00 HP (57.7 kW)) prie 8500 RPM

Maksimalus greitis…………..208 km/h

Transmisija……………………..5 bėgiai

Pavara……………………………..kardanas

Išmetimo sistema………………….. VMH

VAŽIUOKLĖ:

Rėmas……………plieninis-vamzdinis modernizuotas VMH

Priekinė pakaba……………. Suzuki GSX750

Galinė pakaba……………….VSS suspension

Ratai ……………………… originalūs

Padangos…………………..Dunlop  D404

priekinė…………110/90-19

galinė…………….130/80-17

Stabdžiai:

priekiniai………..dvigubi-diskiniai nuo Suzuki GSX750 + originalas

galiniai………… diskiniai nuo Kawasaki ZX6R + originalas

APSIUVIMAS:

Kuro bakas……………………..originalas

Priekinis sparnas……………. VMH

Galinė dalis …….. stiklo audinys VMH

Vairas……………………………VMH

Priekinis žibintas……………….Suzuki GSF650

Galinis žibintas………………….VMH

Posūkiai………………..Daytona

Spidometras………………….MMB

Pakojai………………………VMH

Sėdynė…………………STL-VMH

Veidrodis………………Jaybrake

Numerio laikiklis ……..VMH

KITA:

Savininkas……….. Saulius Stepšys

Surinkimas………. Gediminas Koncevičius

Dizainas…………… Darius Krasauskas, Saulius Stepšys

Pagaminta………… VMH